Kdaj:
Kje:
Cena:
Predavatelj:
četrtek, 3. februarja 2022, od 9.00 do 11.30
v živo, preko spleta
135 € + DDV
mag. Uroš Škufca
Kdaj: četrtek, 3. februarja 2022, od 9.00 do 11.30
Kje: v živo, preko spleta
Cena: 135 € + DDV
Predavatelj: mag. Uroš Škufca
Področje javnega naročanja je, navkljub dejstvu, da so bile evropske direktive, ki so podlaga za sprejetje zakonodaje s področja javnega naročanja v državah članicah, sprejete že leta 2014, z zakonodajnega vidika precej živahno. Sedanji zakon je bil sprejet leta 2016, sledila je sprememba leta 2018, zadnja sprememba, imenovana ZJN-3B, pa je začela veljati s 1. januarjem 2022. Ne glede na to, da na področju institutov javnega naročanja ni mogoče izumiti kakšnih novosti, saj so ti precej jasno določeni že v evropskih direktivah, pa spremembe zakona predstavljajo odgovor oziroma reakcijo na problematiko, ki se je izoblikovala v praksi. Poznavanje sprememb je tako pomembno za razumevanje postopkov oddaje javnih naročil.
Na drugi strani je že dve leti trajajoča pandemija izrazito vplivala na svetovno gospodarstvo. Navedeno se v zadnjem času še posebej odraža v spremembi cen materialov in energentov na svetovnem trgu, to pa potegne za seboj spremembe cen drugih, kompleksnejših izdelkov. Na drugi strani so cene po pogodbah, sklenjenih na podlagi javnih naročil, skoraj po pravilu vedno fiksne. To ima za posledico težave pri dobavah in pritiske na spremembe pogodb, oziroma nudi izbiro odpovedi pogodb. Kakšne so v praksi možnosti spremembe pogodbenih cen, pod kakšnimi pogoji, za kakšno obdobje in kakšne so alternative, je potrebno presojati od primera do primera. Na webinarju si bomo ogledali nekaj tipičnih situacij in možnosti, ki jih nudi zakonodaja za spremembo pogodbenih cen.
Spremembe zakonodaje na področju javnega naročanja vplivajo tako na naročnike, ki javna naročila izvajajo, kot tudi na ponudnike, ki sodelujejo z javnimi naročniki, saj spremembe zakonodaje vplivajo na vsebino oddanih ponudb in same postopke.
Zakonodaja praviloma naročnikom olajšuje določene postopke in odpravlja nekatere nepotrebne formalizme, zato jih je smiselno pravilno uporabiti v praksi.
Na drugi strani morajo ponudniki vedeti, kako spremembe vplivajo na njihovo pripravo ponudbe, postopek oddaje ponudb in izbiro v nadaljevanju.
Tako za naročnike kot tudi ponudnike pa je pomembno, da poznajo možnosti, ki jih nudi zakonodaja v primeru, ko se srečajo z zahtevo po spremembi pogodbenih cen zaradi zunanjih okoliščin.
Naročniki morajo kritično presoditi, kako zahteve po spremembah pogodbenih cen dejansko vplivajo na predmet naročila, kakšne so alternative in kje so meje “zdravega razuma” pri spremembah pogodbenih določil.
Na drugi strani morajo ponudniki zaradi spremenjenih tržnih razmer pogosto naročniku predlagati spremembe pogodbenih cen, pri čemer naročniki od njih vsaj implicitno zahtevajo, da jim poiščejo in predlagajo ustrezno pravno rešitev, če naročniki že najdejo dodatne vire financiranja v primeru sprememb cen.
Spremembe ZJN-3B
- pregled sprememb, ki že veljajo zaradi Covid zakonodaje, in se nadaljujejo tudi po 1.1.2022.
- spremembe mejnih vrednosti v postopkih, spremembe mejnih vrednosti za občine
- izločitev pravnih storitev iz socialnih in drugih storitev, izjeme pri storitvah revizij, nabavi živil
- vodenje izločenih sklopov kot evidenčne postopke
- spremembe, ki vplivajo na objave (statistika)
- objava razpisne dokumentacije po novem, podaljšanje roka za oddajo ponudb v elektronski obliki v primeru motenj v delovanju informacijskega sistema in zamik pri javnem odpiranju ponudb
- rešitev problema starosti dokazil o nekaznovanosti, kako pa je s tujimi (gospodarskimi) subjekti?
- spremembe besedila glede nebistvene napake in možnosti dopolnjevanja ponudb po novem, ter kakšen bo vpliv spremembe definicije neobičajno nizke cene v praksi
- spremenjena določila o prekrških
Vpliv dviga cen na pogodbe in možnosti sprememb
- splošno o spremembah cen v obligacijskih razmerjih
- kdaj je sprememba okoliščin bistvena in kdaj ne
- možnosti sprememb določil v pogodbah, sklenjenih na podlagi javnih naročil, ki jih nudi zakonodaja (pogodbena določila sama, meje uporabe 95. člena ZJN-3)
- stališče Ministrstva za javno upravo, dosedanja praksa (npr. spremembe cen razkužil in mask v začetku epidemije Covid, spremembe energentov in materiala, vplivi sprememb cen na javna naročila gradenj)
Mag. Uroš Škufca, univ. dipl. prav., dipl. upr. org., po poklicu je univerzitetni diplomirani pravnik (1998), diplomirani upravni organizator (1999), višji upravni delavec (1997) ter magister informacijsko – upravljalskih znanosti (2002). Poklicno kariero je začel na Centru Vlade RS za informatiko v letu 1997, sedaj pa je zaposlen v družbi Praetor d.o.o. kot direktor. Ima več kot 23 let izkušenj na področju javnega naročanja in javno-zasebnih partnerstev, letno sodeluje ali svetuje pri več kot 100 javnih naročilih na področju nabave blaga, storitev in gradenj, zaradi česar ima bogate izkušnje na vseh področjih javnega naročanja. Področje javnega naročanja nadgrajuje s poznavanjem elektronskega poslovanja in svetuje pri razvoju različnih informacijskih sistemov (eponudbe.si, edrazbe.si, nakupi.okvirni.si, poleti.okvirni.si, sodnedrazbe.si, ereference.si). Od začetka kariere tudi aktivno dela na področju javnega naročanja kot predavatelj in moderator na številnih posvetih, konferencah, seminarjih in delavnicah. Je soavtor nekaj knjig in priročnikov s področja javnega naročanja ter avtor več deset člankov v zbornikih in revijah, njegova bibliografija obsega več kot 100 prispevkov in člankov.
Kdaj
Četrtek, 3. februarja 2022, od 9.00 do 11.30.
Kje
Webinar bo potekal v živo, na naši spletni strani za webinarje emonotro.si, na platformi MiTeam:
Cena
135 € + DDV in vključuje:
- spletno predavanje,
- strokovno gradivo v .pdf obliki,
- potrdilo o udeležbi v elektronski obliki.
Popusti
- 10% popust vam priznamo, če ste se že udeležili naših izobraževanj,
- 20% popust vam priznamo, za vsakega drugega in naslednje udeležence s strani istega naročnika.
Tedja Trojar, vodja projektov
Tel.: +386(0)590 500 30
E-pošta: tedja.trojar@monotro.si