
Kdaj:
Cena:
Predavatelji:
trenutno ni razpisanega termina
445 € + DDV
dr. Tatjana Hajtnik, dr. Vladimir Žumer in mag. Janez Kopač

Cena: 445 € + DDV
Predavatelji: dr. Tatjana Hajtnik, dr. Vladimir Žumer in mag. Janez Kopač
V 3-dnevni arhivski šoli boste spoznali vse, kar potrebujete vedeti o arhiviranju.
– dr. Vladimir ŽUMER
CILJ
Spoznali boste:
- osnovno terminologijo s področja upravljanja, arhiviranja in hrambe dokumentacije;
- mednarodne standarde in slovenske predpise, ki urejajo dokumentarno in arhivsko gradivo; NOVOST – Uredba o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva (Uradni list RS, št. 42/2017)
- kako upravljati z dokumentarnim gradivom v fizični in digitalni obliki.
PROGRAM
I. OSNOVNA TERMINOLOGIJA S PODROČJA UPRAVLJANJA, ARHIVIRANJA IN HRAMBE DOKUMENTACIJE
II. MEDNARODNI STANDARDI IN SLOVENSKI PREDPISI O UPRAVLJANJU IN HRAMBI DOKUMENTACIJE
-
-
- NOVOST – Uredba o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva (Uradni list RS, št. 42/2017).
- ISO 15489:2005, Information and documentation – Records management.
- ISO 23081:2006, Information and documentation – Records management processes – Metadata for records.
- ISO 27001 in ISO 27002 – Information security management systems.
- MoReq – Model zahtev za upravljanje elektronskih dokumentov, DLM Forum 2001, 2008, 2010.
- Uredba o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 20/05, 106/05, 30/06, 86/06, 32/07, 63/07, 115/07, 122/07, 31/08, 35/09, 58/10 in 101/10).
- Pravilnik o izvrševanju uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 75/2005).
- Zakon o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih – ZVDAGA (Uradni list RS, št. 30/2006, 24/2014 in 51/2014)
- Enotne tehnološke zahteve elektronske hrambe – ETZ 2.1 (objavljene 10.7. 2013 na spletni strani Arhiva RS) ter predlog novega Pravilnika o ETZ.
- Zakon o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (Uradni list RS, št. 57/2000).
- Sodni red (Uradni list RS, št. 17/95).
- Zakon o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 117/2006, sprememba št. 83/2012).
- Zakon o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 117/2006).
- Slovenski računovodski standardi, št. 21, 22 in 23 (Uradni list RS, št. 80/2011 in 118/2005).
- Pravilnik o dokumentaciji v vrtcih (Uradni list RS, št. 61/2012).
- Pravilnik o dokumentaciji v osnovni šoli (Uradni list RS, št. 61/2012).
- Pravilnik o dokumentaciji v glasbeni šoli (Uradni list RS, št. 61/2012).
- Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o šolski dokumentaciji v srednješolskem izobraževanju (Uradni list RS, št. 59/2012).
-
-
-
- Načela in postopki pisarniškega poslovanja.
- Naloge glavne pisarne oziroma tajništva na področju upravljanja dokumentacije.
- Sprejemanje in odpiranje pošte (klasične in elektronske), zajemanje vse lastne in izhodne dokumentacije.
- Razvrščanje (klasificiranje) po vsebini na podlagi klasifikacijskih načrtov z roki hranjenja.
- Vrste klasifikacijskih načrtov s primeri dobre prakse s področij, s katerih bodo udeleženci šole.
- Dodeljevanje dokumentacije v reševanje (signiranje) na podlagi signirnega načrta.
- Informacijski sistemi za upravljanje dokumentacije.
- Evidentiranje dokumentacije v računalniške evidence in opremljanje gradiva z metapodatki.
- Skeniranje dokumentov (zajem in pretvorba papirne v elektronsko digitalno obliko).
- Pisarniške odredbe.
- Priprava dokumentov in celostno podobo.
- Pisanje zapisnikov sej.
- Odprava pošte.
- Načinu uporabe informacijske tehnologije pri pisarniškem poslovanju.
-
– mag. Janez KOPAČ
CILJ
Spoznali boste:
- pomembnost arhivskega gradiva,
- postopke v procesu odbiranja in izročanju arhivskega gradiva,
- postopke uničenja dokumentarnega gradiva, ki so mu potekli minimalni roki hranjenja in nima lastnosti arhivskega gradiva.
PROGRAM
- Urejenost dokumentarnega gradiva (ureditveni sistemi).
- Načini hrambe in varovanja dokumentarnega gradiva pred poškodbami, uničenjem in izgubo.
- Uporaba dokumentarnega gradiva v stalnih zbirkah – arhivih organizacij.
- Roki hrambe dokumentarnega gradiva.
- Arhivsko gradivo kot del dokumentarnega gradiva, arhivsko gradivo kot kulturni spomenik (primarni in sekundarni zgodovinski viri).
- Določanje arhivskega gradiva (priprava obveznih pisnih navodil za odbiranje arhivskega iz dokumentarnega gradiva).
- Sodelovanje predstavnikov pravnih oseb pri pripravi obveznih pisnih navodil za odbiranje arhivskega iz dokumentarnega gradiva.
- Urejenost dokumentarnega gradiva in kvaliteta odbiranja arhivskega iz dokumentarnega gradiva.
- Uslužbenec javnopravne osebe, ki dela z dokumentarnim gradivom in izvedba postopka odbiranja arhivskega iz dokumentarnega gradiva.
- Popisovanje odbranega arhivskega gradiva (vaja).
- Primerna tehnična oprema odbranega arhivskega gradiva (predstavitev arhivske škatle in ravnanja z njo).
- Izročanje in prevzemanje arhivskega gradiva v pristojne arhive (zapisnik o izročitvi in prevzemu, stroški, transport arhivskega gradiva itd.).
- Uporaba izročenega arhivskega gradiva v arhivih.
- Uničenje dokumentarnega gradiva, ki nima lastnosti arhivskega gradiva in so mu potekli minimalni roki hranjenja (vaja).
- Opozorila na možne nepravilnosti, ki se lahko zgodijo v postopkih uničenja nepomembnega dela dokumentarnega gradiva. Zaščita pred takimi nepravilnostmi.
- Diskusija, vprašanja in odgovori
– doc. dr. Tatjana HAJTNIK
Novosti in spremembe, ki jih je prinesla nova Uredba o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva (Uradni list RS, št. 42/17).
CILJ
Seznanjeni boste:
- z novo različico Enotnih tehnoloških zahtev za elektronsko hrambo gradiva v digitalni obliki (ETZ 2.1);
- z določili ZVDAGA glede upravljanja z informacijsko infrastrukturo in varnostjo ter kako jih izpolnjevati;
- s tehnološkimi in drugimi tveganji, povezanimi z dolgoročnim ohranjanjem dokumentarnega gradiva ter kako jih zmanjševati;
- z dobrimi praksami na področju zagotavljanja informacijske varnosti;
- kako vzpostaviti, upravljati in dokumentirati informacijsko varnost;
- z minimalnimi zahtevami in kako jih izpolnjevati pri upravljanju z informacijsko infrastrukturo;
- s postopki zajema in pretvorbe gradiva v fizični in digitalni obliki ter hrambo tega gradiva.
PROGRAM
I. INFORMACIJSKA OPREMA IN INFRASTRUKTURA: UPRAVLJANJE IN OPERATIVNO DELOVANJE
-
-
- Kako upravljati informacijsko infrastrukturo, namenjeno e-hrambi (upravljanje sprememb, sinhronizacija sistemskih ur, zagotavljanje zapisov o delovanju in varnostni pregledi,…).
- Katero opremo in storitve kupiti.
- Kakšne so zahteve za strojno in programsko opremo za zajem in e-hrambo.
- Kateri nosilci in oblike zapisov so primerni za dolgoročno hrambo.
-
-
-
- Kateri so ključni elementi zagotavljanja informacijske varnosti, kot jih predpisujejo tudi aktualni predpisi (ZVDAGA).
- Katere standarde in dobre prakse je priporočljivo pri tem uporabiti.
- Organiziranje informacijske varnosti vključno z dokumentiranostjo.
- Priprava krovne informacijske varnosti in področnih politik ter potrebnih zapisov o izvajanju.
- Popis, razvrstitev in upravljanje informacijskih virov.
- Fizično in tehnično varovanje prostorov, opreme in gradiva.
- Upravljanje dostopov do informacijskega sistema in gradiva.
- Upravljanje varnostnih dogodkov.
- Zagotavljanje in upravljanje z revizijskimi sledmi.
- Zagotavljanje neprekinjenega poslovanja.
- Naročanje storitev pri zunanjem izvajalcu.
- Primeri (organiziranja dokumentacije, varnostnih politik), vprašanja in odgovori.
-
-
-
- Zajem in pretvorba gradiva v fizični obliki.
- Zajem, pretvorba in hramba gradiva v digitalni obliki.
-
Dr. Vladimir Žumer, arhivski svetnik.
Mag. Janez Kopač, nekdanji arhivski svetnik v enoti arhiva za Gorenjsko Kranj, Zgodovinskega arhiva Ljubljana.
Doc. dr. Tatjana Hajtnik, strokovnjakinja s področja e-arhiviranja.
Šola je namenjena:
- arhivarjem,
- dokumentalistom,
- informatikom,
- tajnicam,
- poslovnim sekretarkam,
- …
Vsem, ki delajo z dokumentarnim gradivom oziroma dokumentacijo ne glede na to ali so zaposleni v javnem ali zasebnem sektorju oziroma v organih javne uprave, gospodarskih družbah, podjetjih, zavodih, zbornicah, političnih strankah, društvih in drugih.
Trenutno ni razpisanega termina.
Celotna kotizacija za 3-dnevno arhivsko šolo znaša 445 € + DDV. V primeru, da se nam pridružite na:
- enem modulu; kotizacija znaša 198 € + DDV,
- dveh modulih; kotizacija znaša 355 € + DDV.
- predavanja,
- strokovno gradivo,
- zgoščenko,
- potrdilo o udeležbi,
- prigrizke in napitke med odmorom.
Popusti
- 10% popust vam priznamo, če ste se že udeležili naših izobraževanj,
- 20% popust vam priznamo, za vsakega drugega in naslednje udeležence s strani istega naročnika.
Maja Habjan, vodja projektov
Tel.: +386(0)590 500 30
Faks: +386(0)590 500 31
E-pošta: maja.habjan@monotro.si